BTA ir draudimo naujienos

Internetu Europoje drąsiausiai perkamas draudimas, labiausiai vengiama skolintis

2017.01.31

Kas septintas Europos Sąjungos (ES) interneto naudotojas pernai finansines paslaugas įsigijo elektroniniu būdu: drąsiausiai pirkti arba atnaujinti draudimo polisai, labiausiai vengta skolintis iš finansų institucijų. Draudimo bendrovės BTA teigimu, kuo labiau finansinė paslauga siejama su rizika, tuo sunkiau vartotoją įtikinti ją pirkti nuotoliniu būdu.

 

„Eurostato duomenimis, pernai daugiau kaip 15 proc. ES interneto naudotojų pasinaudojo galimybe internetu pirkti finansines paslaugas. Draudimas pirmavo tarp el. būdu įsigytų finansinių paslaugų: 25–54 metų draudimo įmonių klientai sudarė 14 proc., o nuo 55 metų – 12 proc. interneto naudotojų. Kur kas pasyviau domėtasi investavimu į akcijas, obligacijas ir fondus, o mažiausio dėmesio sulaukė galimybė internetu pasiimti paskolą“, - teigia BTA internetinių pardavimų vadovas Valdas Kiziūnas.

 

Epolisas.lt sistemą plėtojęs BTA specialistas teigia, kad draudimas yra standartizuota ir kai kuriais atvejais privaloma turėti paslauga. Tuo tarpu investicijų ir skolinimosi poreikį diktuoja individualus poreikis bei galimybės. Be to, čia atsirandanti finansinė rizika lemia dar didesnį, nei draudimo atveju, norą konsultuotis su specialistais.

 

„Elektroninės draudimo paslaugų sistemos gerai apgalvojamos, kad būtų išvengta nesusikalbėjimų ir klaidų. Skirtingai, nei perkant prekes, čia negalioja grąžinimo principas. Kartu stengiamės, kad sistema šiek tiek pagalvotų už vartotoją. Tarkime, draudžiantis kelionių rizikų draudimu tereikia įvesti kelionės datą, kryptį, tikslą ir keliaujančiųjų skaičių. Skaičiuoklė pati nustato standartinę kelionės trukmę – 8 dienas. Žinoma, yra galimybė ją keisti, bet dažniausiai to daryti nereikia. Įvairiems kelionių tipams būdingas sezoniškumas. Atsižvelgiant į tai, elektroninėje sistemoje numatytos palankios sąlygos sezoninių kelionių draudimui įsigyti“, – sako V. Kiziūnas.

 

Tai, kad apsipirkimas virtualioje erdvėje itin susijęs su psichologiniais aspektais, pabrėžia ir Mykolo Romerio universiteto Psichologijos instituto profesorė dr. Rasa Pilkauskaitė Valickienė. Anot jos, žmogiškasis faktorius čia bene svarbiausias.

 

„Įsigydamas paslaugą internetu žmogus gali baimintis, kad tiesiog nemokės užpildyti paraiškos ar nesupras, ko yra prašoma viename ar kitame langelyje. Gali žmogus bijoti ir to, kad galimai bus paslėptos informacijos ar mokesčių ir galutinė kaina išaugs, arba paslauga bus suteikta tik iš dalies. Dar viena dažna baimė yra susijusi su tuo, kad žmogus nėra užtikrintas pateikiamų duomenų saugumu. Tačiau kartais ne tik baimė riboja pirkimą virtualioje erdvėje. Kartais perkantysis nori tiesiog pasikonsultuoti, išsiaiškinti įvairius niuansus, kurie nėra aprašyti“, – psichologinius niuansus vardija profesorė.

 

Įsigyti ar pratęsti civilinį transporto priemonės draudimą, įsigyti kelionių draudimą internetu galima bet kuriuo paros metu, tačiau net ir virtualų konsultantą žmogui matyti yra ramiau.

 

„Bendraudami su interneto klientais pastebėjome, kad jie nori būti savarankiški, patys susidaryti polisą, bet kartu labai vertina gyvą konsultaciją ir bendravimą. Tada ryšys su įmone būna stipresnis ir drąsiau kreipiamasi dėl kitų produktų. Kartais padedame kartu su klientu nueiti iki apmokėjimo – jiems tada ramiau, kad viską suves gerai ir kitą kartą mokės“, – sako BTA Skambučių centro vadovė Jurgita Labanauskienė.

 

Europoje patys aktyviausi finansinių paslaugų pirkėjai internetu yra 25–54 metų žmonės. Eurostato duomenimis, pasyviausiai finansinių paslaugas internetu įsigyja 16–24 metų jaunimas.