5 būdai, kaip atlikti skaitmeninę detoksikaciją

5 būdai, kaip atlikti skaitmeninę detoksikaciją

Jau nebeįsivaizduojame savo gyvenimo ne tik be skaitmeninių priemonių, bet ir be konkrečių mobiliųjų programėlių. Tačiau kartais nepastebime kaip įnikę į skaitmeninį pasaulį tolstame nuo mus supančios aplinkos. Todėl siūlome išbandyti 5 skaitmeninės detoksikacijos būdus!

 

 

1. Atsikratykite trukdžių

Išsikelkite pagrindinius keturis prioritetus, pavyzdžiui: šeima, draugai, sveikata ir darbas. To, kas nesusiję su šiais prioritetais – tiesiog atsikratykite. Jokių įspėjimų, garso signalų, skambučių ar pranešimų išskyrus balso paštą kritiniais atvejais, kurie dažniausiai yra  tik mūsų vaizduotės vaisius. Atsikračius trukdžių, sutelkiame dėmesį į tai, kas iš tikrųjų svarbu ir geriau išnaudojame savo laiką.

2. Ribokite užimtumą

Rodos, didžiuotis savo užimtumu šiandien tapo netgi madinga. Statusas: „esu labai užsiėmęs, turiu labai daug darbų“ iš tikrųjų tėra bandymas vengti atsakomybės ir svarbių pasirinkimų. Internetas įgalino kiekvieną iš mūsų būti „online“ 24 val. per parą. Nuolatinis užimtumas neleidžia „atsijungti“, todėl gresia pervargimu ir kokybiško laisvalaikio nebuvimu.

3. Išsitraukę mobilųjį, visuomet pagalvokite „kodėl“ tai darote

Išmanusis įrenginys – patogi priemonė, kai ieškome informacijos, bendraujame su draugais ar norime sužinoti, kiek dabar valandų. Daugelis mano, kad mobilieji padeda prasiblaškyti, išvengti ar ignoruoti tai, kas vyksta aplinkui, tačiau, kai tai daroma be saiko, išmanusis įrenginys gali tapti ir jūsų priešu. Nepamirškite, kad gyvenate čia ir dabar, todėl svarbu mėgautis kiekviena akimirka.

4. Išbandykite trejeto taisyklę

Skirkite po 8 val. darbui, miegui ir laisvalaikiui bei stenkitės laikytis šio balanso. Ilgesnės darbo valandos tikrai neskatina produktyvumo. Darbuotojų, atliekančių mechaninį darbą, produktyvumas mažėja jei dirbama daugiau nei 40 val. per savaitę, o kūrybinį darbą atliekantiems darbuotojams – daugiau nei 20 val. per savaitę. Skirdami daugiau laiko sau, leisime protui atsipūsti, o valandos, praleistos dirbant, bus išnaudotos kur kas produktyviau.

5. Periodiškai „badaukite“, atsisakydami elektroninių prietaisų

Du kartus per metuose savaitę pagyvenkite be elektroninių prietaisų. Išbandžiusieji sako, kad tai – nuostabi patirtis, nes padeda iš naujo atrasti ryšį su kitais ir pačiu savimi.