5 patarimai, kaip susidoroti su pasyviu stresu

5 patarimai, kaip susidoroti su pasyviu stresu

Posakyje: „šypsokitės ir pasaulis jums nušypsos“ yra daug tiesos. Tačiau ši frazė galioja ne tik gerai, bet ir blogai nuotaikai, taip pat kaip ir žiovuliui ar isterijai. Kaip apsisaugoti nuo blogos nuotaikos užkrato darbe ar šeimoje ir patiems spinduliuoti geras emocijas?

 

1. Nustatykite šaltinį

Prieš skelbiant karą stresui, pirmiausia, išmokite atskirti blogąjį stresą nuo gerojo. Natūralus stresas – mobilizuojanti organizmo reakcija, galinti padėti greičiau priimti sprendimus, siekti karjeros, ieškoti išeičių iš sudėtingų situacijų. Blogasis stresas – tai nuolatinė nekonstruktyvi įtampa. Tad jei pastebite, kad šalia jūsų esantys žmonės yra įsitempę, nervingi, emocingai reaguoja į kiekvieną krustelėjimą, pirmiausia, išsiaiškinkite, kas iš tikrųjų vyksta, o ne provokuokite dar didesnį stresą. Išsiaiškinkite, ar jie nerimauja dėl to, kad nesusitvarko su darbiniu krūviu, o gal išgyvena dėl asmeninių problemų, susiduria su sunkumais šeimoje.
 

2. Pasiūlykite pagalbą

Nervingas ir perkrautas darbais žmogus išties gali perduoti įtampą kitiems, todėl pagerinti situaciją gali empatija. Įtraukite šį žmogų į pozityvų pokalbį, pasiūlykite pagalbą arba atitraukite jo dėmesį nuo darbų. Taip ne tik užkertamas kelias neigiamam poveikiui, bet ir padedama greičiau įveikti problemas. 
 

3. Pailsėkite nuo kolegų

Kartais nuotaikos užkratas gali tvyroti ir darbe. Nuo darbe vyraujančios nuotaikos gali priklausyti ne tik atmosfera namuose, bet ir veiklos rezultatai. Jeigu jaučiate, kad kažkuris bendradarbis daro jums blogą įtaką, kelia įtampą, o bendravimas su juo yra toksiškas, nebijokite atsitraukti ir bent trumpam apriboti santykius su juo kol atgausite jėgas ir sustiprėsite.
 

4. Tapkite pavyzdžiu

Būkite dėmesingi savo savijautai ir atkreipkite dėmesį į savo nuotaikos pokyčius. Nepasiduokite dideliems nuotaikų pokyčiams ir leiskite sau užsikrėsti tik gerais dalykais, stenkitės skleisti teigiamą energiją. Priminkite sau, kad nesate kiti žmonės, todėl jums nebūtina išgyventi jų jausmų. Pagalvokite, su kokia būsena ir emocijomis norite grįžti namo pas savo artimuosius. Tyrimais įrodyta, kad jeigu vienas iš šeimos narių bus patenkintas savo gyvenimu, o profesinėje veikloje norės nuversti kalnus, tuo užsikrės ir kiti.
 

5. Ne „reikia“, o „noriu“

Girtis, kad esi užimtas ir užsiimi įvairiomis veiklomis šiandien tapo netgi madingu garbės tonu. Tačiau galvojant apie darbus, kuriuos „reikia“ atlikti, rizikuojama įvaryti save į streso narvą, todėl žodį „reikia“ vertėtų pakeisti žodžiu „noriu“. Tai mažas lingvistinis triukas, turintis galingą poveikį, išlaisvinant save ne tik nuo streso, bet ir siekiant aukštesnių karjeros tikslų.