Draudikai pataria: kad kelionė dviračiu ar elektriniu paspirtuku nesibaigtų ligoninėje

{{ shortDate('2020-04-23 21:00:00') }}

Šylant orams ir švelnėjant karantino sąlygoms, gatvėse ir keliuose pastebimai padaugėjo dviračių bei elektrinių paspirtukų. Vis dėlto ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje šių ekologiškų transporto priemonių populiarėjimą lydi rūpestis dėl sparčiai augančio jų naudotojų traumų skaičiaus. Dviratininkai dažniausiai nukenčia dėl susidūrimų su automobiliais, o elektrinių paspirtukų naudotojai – griūdami.


Savo sveikata besirūpinančių, sveikesnį gyvenimo būdą propaguojančių žmonių vis daugėja. Jie dažniau renkasi sveiką mitybą, taršius automobilius keičia į ekologiškesnį transportą, į darbus vyksta dviračiais ar paspirtukais. Visgi elektriniams paspirtukams išgyvenant bumą, kai kuriose šalyse dėl pavojaus pėstiesiems jų eismas imtas riboti, kai kur – visai uždraustas.


Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2019 m. motorinių dviračių ir šiai kategorijai priskiriamų elektrinių paspirtukų vairuotojai sudarė 2 proc. visų eismo įvykiuose sužeistų ar žuvusių žmonių. Savo ruožtu eismo įvykių metu buvo sužeista 315 dviratininkų, šis skaičius didėja trečius metus iš eilės. 


Važiuojant dviračiu svarbu išlikti budriems


Labiausiai dviratininkai nukenčia susidūrimo su motorine transporto priemone metu, pabrėžia BTA draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. „Europos transporto saugos tarybos (ETSC) duomenimis, net 83 proc. dviratininkų žūčių fiksuojama pakliuvus po automobilio ratais, ne išimtis yra ir Lietuva. Šis skaičius galėtų būti mažesnis, jei kelyje atidesni, atsakingesni ir budresni būtų ne tik automobilių vairuotojai, bet ir patys dviratininkai“, – sako draudimo ekspertas.


Susiruošusiems po šaltojo sezono pertraukos išriedėti į gatves A. Žiukelis primena pagrindines saugaus važiavimo dviračiu taisykles: pasirūpinti veikiančiais šviesos šaltiniais dviračio priekyje ir gale, važiuojant vilkėti liemenę, rankos signalais laiku įspėti kitus eismo dalyvius apie ketinimą keisti kryptį, prireikus naudotis garsiniu signalu. Kelių eismo taisyklėse suaugusiems rekomenduojami šalmai, o iki 18 m. – jie būtini. Dalies žūčių kelyje būtų galima išvengti, jei dviratininkai dėvėtų šalmus. 


„Patartina važiuoti atokiau ir nuo stovinčių automobilių, nes netikėtai atidarius dureles šios gali dviratininką nublokšti ant žemės. Besistengdamas paskutinę akimirką durelių išvengti dviratininkas gali impulsyviai „mestis“ į kairę ir pakliūti po važiuojančio automobilio ratais“, – įspėja A. Žiukelis. 


Važiavimas be šalmo lemia galvos traumas


Pastebima, kad elektrinių paspirtukų naudotojų traumos dažnai būna sunkesnės už patiriamas dviratininkų. 2019 m. Austrijos ligoninėse buvo gydoma daugiau nei tūkstantis važiuojant elektriniais paspirtukais rimtas traumas patyrusių žmonių. Danijoje elektrinių paspirtukų naudotojai galvos traumas patiria aštuonis kartus dažniau nei dviratininkai. 


„Dar ne visi pakankamai įsisąmonino, kad važiuojant elektriniu paspirtuku, kaip ir dviračiu, verta užsidėti šalmą. Ir ne todėl, kad to reikalautų taisyklės, bet dėl savo pačių saugumo. Pernai Briuselyje atliktas tyrimas parodė, kad šalmus dėvi 47 proc. nuosavais elektriniais paspirtukais važiuojančių žmonių, ir tik 7 proc. tų, kurie naudojasi elektrinių paspirtukų dalinimosi paslauga“, – pavyzdžiais dalinasi A. Žiukelis.


Specialistas primena, kad elektriniu paspirtuku galima važiuoti dviračių takais ir juostomis, pėsčiųjų ir dviračių takais, arba tam tinkamu kelkraščiu. Kai kelyje nėra kitos galimybės, elektriniais paspirtukais leidžiama važiuoti važiuojamosios dalies dešine eismo juosta, kuo arčiau dešiniojo krašto, dėvint liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.


Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku ar šaligatviu elektrinio paspirtuko vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ir kelti pavojaus. „Tačiau dažnai matome, kad elektriniai paspirtukai pavojingai manevruoja šaligatviais tarp pėsčiųjų, net nepristabdydami pervažiuoja pėsčiųjų perėjas. Liemenes ar šalmus dėvinčių yra vienetai. Todėl patarčiau nepamiršti, kad elektrinis paspirtukas yra ne stiliaus detalė, o transporto priemonė, ir važiuojantys juo turėtų būti atidūs, saugoti save ir kitus bei nepamiršti, kad gatvėse jie ne vieni“, – pataria A. Žiukelis.

 

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{item.badge}}
{{item.title}}
{{formattedPrice(item.price)}}
{{item.title}}
{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.descriptionCasco}}

{{coveredPopup.descriptionMtpl}}

Išskaita KASKO draudimas
Draudimo variantas
Įtrauktos rizikos

Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apdraudžiama Jūsų arba kitų asmenų, kurie vairuoja Jūsų apdraustą transporto priemonę, civilinė atsakomybė.

{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{translation('one_property_covered_deductible')}} {{coveredPopup.deductible}} €
{{translation('one_property_covered_risks')}}
{{localized(value.tooltipDescription)}}
{{coveredPopup.coveredContent.title}}

{{coveredPopup.coveredContent.description}}

{{item.title}}
{{coveredPopup.formattedPrice(item.price)}} €accident_one_day_per_person
{{localized(risk.title)}}
{{coveredPopup.sparsePrice(price, true)}} €

Leiskite priminti

{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.

Sutinku, kad mano asmens duomenys gali būti tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais.
Jūsų sesija netrukus baigsis!

{{sessionTimeout.formattedTime}}

Draudėjo vairuotojo pažymėjimas
Transporto priemonės duomenys
{{ fieldsPopupHeading }}
{{ cmsFields.youngestDriver.label }}
Netinkamas vairuotojo amžius
Nurodykite jauniausio vairuotojo amžių
{{ cmsFields.drivingExperience.label }}
Nurodykite vairavimo patirtį
{{ cmsFields.territory.label }}
no_territory_error_message
{{ cmsFields.drivingExperienceLessThanThreeYears.label }}
no_driving_experience_lt_3_years_error_message
{{popup.textTitle}}
Prašome palaukti!

Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)

{{ transform.translate('upgrade_offer', 'nba') }}
{{ popupService.current.data.nba.web_heading }}
{{ popupService.current.data.start_date_short }}
Cookie
Slapukai
Cookies Settings
Slapukų nustatymai
Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurie yra būtini, kad ši svetainė veiktų.
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.

Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".

Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje
Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje

Funkcionalumo (būtini) slapukai

Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.


Statistikos slapukai

Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.


Rinkodaros slapukai

Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.