Atgal į naujienas

Kiek laiko automobilį verta drausti kasko?

2023-09-22
Atgal į naujienas

Kiek laiko automobilį verta drausti kasko?

2023-09-22
Rugpjūčio mėnesį net kelissyk siautusi stichija negailėjo nei pastatų, nei automobilių. Pastarųjų savininkams audrų padaryta žala sudarė kone pusę visų registruotų žalų. Tačiau į draudimo išmokas pretenduoja tik tie, kurie apsidraudė automobilius kasko draudimu. Suniokoti tiek prabangūs, tiek ekonominės klasės automobiliai. Dažnu atveju patirta žala viršijo 1000 eurų ribą.

Priešingai nei privalomasis transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės 
draudimas (TPVCAD), kasko atlygina transporto priemonės savininkui nuostolius 
vagystės, sugadinimo ar avarijos atveju, net jeigu savininkas pats buvo kaltas dėl eismo 
įvykio. Draudimas apima ir stichijas, kurios pastaraisiais metais, keičiantis klimatui, 
pridaro vis daugiau žalos. 

Ekspertai sako, kad kasko pridėtinė vertė yra ramybė, nes ši draudimo rūšis apsaugo nuo 
dažniausių ir didžiausių žalų. Pavyzdžiui, sprogus padangai, atsiradus stiklo įdaužai, 
šakai užvirtus ant variklio gaubto ar kėbulą pažeidus ledokšniams. Visgi kai kuriems 
vairuotojams kyla abejonių, ar verta drausti kasko retai eksploatuojamą arba nenaują 
automobilį.

Gamtos jėgos ir vagystės

„Visada verta turėti kasko draudimą, – šypteli BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius 
Žiukelis, – juokas juokais, bet tai iš esmės yra tiesa, išskyrus nebent atvejus kai 
automobilio vertė yra labai maža ir draudimo įmokos ir išskaitos (franšizės) suma būtų 
artima mašinos rinkos vertei“. 

Jis priduria automobilistų bendruomenėse girdėjęs įvairių mitų: „aš nedaug važiuoju“ arba 
„aš geras vairuotojas, todėl man kasko nereikia“. 

„Tai neteisingas požiūris, nes automobilį gali apgadinti kiti ir vairuotojai, vandalai, vagišiai 
ar net gamta. Pats esu skaudžiai pasimokęs – namuose turėjome automobilį, kurį 
nusprendėme parduoti. Kai baigėsi mašinos kasko draudimas, nutariau jo nepratęsti, nes 
maniau kad tai jau nebeaktualu, ir tada mus apvogė“, – pasakoja A. Žiukelis.

Tarp kasmet pasikartojančių ir nemažai žalos pridarančių įvykių BTA Ekspertizių skyriaus 
vadovas mini ir gamtos jėgas žalas – krušą, potvynius, vėtras, jų laužomas šakas, 
medžius ir pan. Tiesa, jis priduria, kad šiemet rugsėjo pradžioje Lietuvą ir Latviją 
nusiaubusi kruša buvo itin įspūdinga. 

„Mūsų kraštuose tokio dydžio ledokšnius mačiau pirmą kartą“, – teigia pašnekovas.
 
Kai automobilis būtinas

Vagystes ir galimas kitų vairuotojų klaidas akcentuoja ir naujų bei naudotų automobilių 
prekybos bendrovės „Deals on Wheels“ įkūrėjas bei vadovas Laurynas Boguševičius. Jis 
sako, kad nėra objektyvaus būdo apskaičiuoti, kada apsimoka, o kada jau neapsimoka 
turėti kasko. Anot jo, reikėtų vertinti asmeninę situaciją, riziką ir potencialios nelaimės 
pasekmes.

„Kiekvienam žmogui šis klausimas yra labai individualus. Aš savo klientams paprastai 
sakau – neduok Dieve, iš tavęs tą mašiną pavogs ar įvažiuos į ją kas nors. Jei tau 
automobilio reikia kasdien, užduok sau vienintelį klausimą: jei staiga liktum be mašinos, 
ar galėsi iš karto nusipirkti kitą, kad ryte vėl galėtum nuvežti vaikus į mokyklą ir t.t? Jei 
gali, tau kasko nereikia“, – teigia L. Boguševičius.

Renaldas Gabartas, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas spaudai taip 
pat sako, kad vargu ar egzistuoja, koks nors racionalus būdas suskaičiuoti, ar kasko 
apsimoka.

„Mano galva, yra labai daug individualių veiksnių, kurie lemia atsakymą. Pavyzdžiui, ar 
gyveni mieste, ar toliau nuo didelio eismo srauto; ar laikai mašiną nuosavame garaže, ar 
aklinai užgrūstame mikrorajone; ar automobilio rinkos vertė didesnė nei pora tūkstančių 
eurų; ar per metus nuvažiuoji vos tūkstantį kitą kilometrų ir pan. Aš, asmeniškai, savo 
techniką paprastai draudžiu iki jai sueina 8-9 metai“, – teigia R. Gabartas.

Tiek kasko, tiek civilinio draudimo kainai įtakos turi automobilio markė, automobilio vertė, 
bei informacija apie vairuotoją. Papildomą įtaką kasko draudimo kainai daro ir vagysčių –
tiek to modelio automobilių, tiek jų detalių – dažnumas.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas A. Žiukelis užsimena, kad klientai į bendrovę kartais 
kreipiasi ir dėl pačių padarytos žalos savo transporto priemonei atlyginimo pagal civilinio 
draudimo sutartis. Pavyzdžiui, nutrenkus gyvūną. Arba nulūžus šakai, kuri apgadina 
automobilį, siekiama išmoką gauti iš medžio savininko, o įvažiavus į duobę – iš kelio 
savininko arba privalomojo draudimo bendrovės. 

Audra niokojo automobilius

Vien rugpjūtį per Lietuvą nusirito dvi didelės audros. Jos vartė ir laužė medžius, o iš 
dangaus pasipylusi kruša kiaušinio dydžio ledokšniais apipylė automobilius ir namus, 
daužė langus ir naikino pasėlius.

Gausus lietus, škvalas ir kruša bene daugiausia nuostolių pridarė Šiaurės ir Vakarų 
Lietuvoje.
BTA duomenimis, vien pranešimų apie sugadintas transporto priemones visoje Lietuvoje 
gauta 235. Jau per pirmąsias savaites po stichijos buvo sureguliuota pusė žalų, dėl kurių 
kreipėsi klientai. Bendra mašinoms padaryta žala sudaro apie 650 tūkst. eurų.
Beveik visi minėti sugadintų automobilių atvejai susiję su kruša – išdaužyti langai, 
sulamdyti variklių gaubtai ir stogai. Taip pat nemažai pranešimų draudikai gauna dėl 
medžių ir šakų, užvirtusių ant mašinų.

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{item.badge}}
{{item.title}}
{{formattedPrice(item.price)}}
{{item.title}}
{{sparsePrice(price, true)}} €
{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.descriptionCasco}}

{{coveredPopup.descriptionMtpl}}

Išskaita KASKO draudimas
{{transform.translate(title)}} {{value}}
Draudimo variantas
{{transform.translate(insuranceOptionsValue)}}
Įtrauktos rizikos

{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{translation('one_property_covered_deductible')}} {{coveredPopup.deductible}} €
{{translation('one_property_covered_risks')}}
{{localized(value.tooltipDescription)}}
{{coveredPopup.coveredContent.title}}

{{coveredPopup.coveredContent.description}}

{{item.title}}
{{coveredPopup.formattedPrice(item.price)}} €accident_one_day_per_person
{{localized(risk.title)}}
{{coveredPopup.sparsePrice(price, true)}} €

Leiskite priminti

{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.

Sutinku, kad mano asmens duomenys gali būti tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais.
Jūsų sesija netrukus baigsis!

{{sessionTimeout.formattedTime}}

Draudėjo vairuotojo pažymėjimas
Transporto priemonės duomenys
{{ fieldsPopupHeading }}
{{ cmsFields.youngestDriver.label }}
Netinkamas vairuotojo amžius
Nurodykite jauniausio vairuotojo amžių
{{ cmsFields.drivingExperience.label }}
Nurodykite vairavimo patirtį
{{ cmsFields.territory.label }}
no_territory_error_message
{{ cmsFields.drivingExperienceLessThanThreeYears.label }}
no_driving_experience_lt_3_years_error_message
{{popup.textTitle}}
Prašome palaukti!

Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)

{{ transform.translate('upgrade_offer', 'nba') }}
{{ popupService.current.data.nba.heading }}
{{ popupService.current.data.nba.text }}
{{ transform.translate('btar_one_dashboard_due', 'dashboard') + ' ' + popupService.current.data.start_date_short }}
Cookie
Slapukai
Cookies Settings
Slapukų nustatymai
Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurie yra būtini, kad ši svetainė veiktų.
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.

Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".

Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje
Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje

Funkcionalumo (būtini) slapukai

Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.


Statistikos slapukai

Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.


Rinkodaros slapukai

Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.