Kokiais atvejais užleidus automobilio vairą kitam asmeniui draudimo apsauga gali negalioti?
Tylintieji rizikuoja
„Net jei nepažymėsite, kad vairuos kiti, niekas nedraudžia iš tiesų užleisti vietą prie vairo
kitiems asmenims. Problemų kils tada, kai draudimo savininką pakeičiančio vairuotojo
rizikingumas didesnis – arba jis jaunesnis, arba jo stažas trumpesnis. Sudarant sutartį,
reikia apgalvoti, kas dar gali sėsti prie vairo – vyras arba žmona, vaikai, kiti asmenys.
Norint jaustis užtikrintai bet kokioje situacijoje, reikėtų nurodyti jauniausio arba
mažiausią vairavimo stažą turinčio vairuotojo duomenis“, – paaiškina Andrius Žiukelis,
BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
Jo teigimu, sudarant draudimo sutartis toks klausimas keliamas dėl to, kad vairuotojų
rizikos lygiai yra nevienodi.
„Kuomet transporto priemonę draudžia jos valdytojas, draudimo įmoka priklauso nuo jo
amžiaus ir stažo. Pagal tą pačią logiką yra vertinamas ir kitų tos pačios transporto
priemonės vairuotojų elgesio rizikingumas bei draudimo kaina“, – priduria bendrovės
ekspertas.
Jo teigimu, jei įvykus eismo įvykiui išaiškėja, kad vairavo ne sutartį sudaręs asmuo ar
asmuo, nurodytas kaip „kitas vairuotojas“, o didesnio rizikingumo vairuotojas, išmoka
pagal privalomąjį draudimą bet kokiu atveju bus išmokėta, tačiau dėl sutarties
pažeidimo ar kitais įstatymuose nustatytais atvejais gali būti taikomas išmokos ar jos
dalies išieškojimas. Draudimo išmoka pagal kasko sutartį tokioje situacijoje gali būti
arba sumažinama, arba neišmokama apskritai.
A. Žiukelis įspėja, kad šis reikalavimas galioja ne tik tuomet, kai automobiliu ketinama
dalintis nuolat, pavyzdžiui, su šeimos nariu, bet ir iš anksto nenumatytais atvejais,
kuomet prie vairo tenka sėsti kitam žmogui – kad ir vienintelį kartą per metus.
„Pasitaiko ir atvejų, kuomet draudimo sutarties sudarytojai, žinodami, kad sutartyje
nenurodė, jog vairuos ir kiti asmenys, po eismo įvykio bando gudrauti – prisiima svetimą
atsakomybę už sukeltą eismo įvykį. Tačiau tokie bandymai retai būna sėkmingi –
įprastai yla išlenda iš maišo ir tikrasis vairuotojas būna nustatomas. Tuomet tenka kelti
klausimus ne tik dėl išmokos dydžio, bet ir dėl administracinės atsakomybės už
sukčiavimą. Stebėtina, kad kaltininkui „pagelbėti“ kartais sutinka ir nukentėjusysis.
Tačiau, sutikdamas, kad būtų klastojami eismo įvykio deklaracijos duomenys, jis ir pats
gali susidurti su teisinėmis pasekmėmis“, – patirtimi dalijasi A. Žiukelis.
Ne iš piršto laužta statistika
Kad jaunesni, mažiau patyrę vairuotojai labiau linkę rizikuoti kelyje, atrodytų, yra
savaime suprantama. Tačiau tie patys jaunesni vairuotojai gali kelti klausimą: o kur
įrodymai? Gal jie nepelnytai skriaudžiami?
Gausybės tyrimų autoriai laikosi vieningos nuomonės: didžiausią grėsmę eismo
saugumui kelia patys jauniausi vairuotojai. Britų mokslininkai suskaičiavo, jog, grėsmė,
kad į vieno automobilio eismo įvykį pateks 17-20 m. vairuotojas, yra net 15-18 kartų
didesnė, nei, kaip nurodo tyrimo autoriai, pačios saugiausios, 60-69 m., amžiaus grupės
vairuotojas. Į dviejų automobilių susidūrimą jaunieji vairuotojai patenka 7-11 kartų
dažniau nei vyresnio amžiaus eismo dalyviai.
Bendroji ES eismo saugumo statistika rodo, kad 18-24 metų žmonės sudaro net 12
proc. dėl eismo nelaimių žuvusių asmenų, nors bendrojoje populiacijoje tokio amžiaus
žmonių tėra 7 procentai – tai aiškiai parodo, jog jauni eismo dalyviai itin dažnai patenka
į skaudžias eismo nelaimes.
Amerikiečių statistika byloja,kad jauniausi vairuotojai (16-19 m.) nuvažiuoja tik 3,8 proc.
bendro visų toje šalyje automobilių įveikiamo atstumo, tačiau tampa 47,5 proc. mirtinų
eismo įvykių, nutikusių dėl vairuotojo klaidų, kaltininkais.
Ekspertai mano, kad didesnę autoįvykio sukėlimo riziką lemia mažesnė vairavimo
patirtis, nesugebėjimas tinkamai įvertinti pavojų kelyje, o taip pat alkoholio ar kitų
sąmonę veikiančių medžiagų vartojimas. Nepadeda ir noras pabendrauti su
pakeleiviais.
Maža to, eismo dalyvio rizikingumas priklauso ne tik nuo jo paties elgesio. Pirmasis
automobilis toli gražu ne visuomet bus naujas, su pažangiomis saugumo užtikrinimo
sistemomis. Jaunas vairuotojas, ar iš nepatyrimo, ar iš taupumo, ne visuomet tinkamą
dėmesį teiks mašinos techninei būklei.
„Tyrimai, rodantys jaunų vairuotojų elgesio kelyje rizikingumą, puikiai žinomi visoms
draudimo bendrovėms. Natūralu, kad rizika yra tiesiogiai susijusi su draudimo nuo tos
rizikos kaina. Todėl, kai prie formaliai apdrausto solidaus amžiaus draudėjo automobilio
vairo sėda draudimo rizikose nenumatytas jaunas žmogus, draudimo bendrovė iš įvykio
kaltininko gali išieškoti visą išmoką ar jos dalį. Jei sudarydami sutartį nurodėte, kad
automobilio kiti asmenys nevairuos, jiems prie vairo sėsti ir neleiskite“, – įspėja A.
Žiukelis.
{{coveredPopup.description}}
{{coveredPopup.descriptionCasco}}
{{coveredPopup.descriptionMtpl}}
Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apdraudžiama Jūsų arba kitų asmenų, kurie vairuoja Jūsų apdraustą transporto priemonę, civilinė atsakomybė.
{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}
{{coveredPopup.description}}
{{coveredPopup.coveredContent.description}}
- Sutinku, kad draudimo bendrovės, Valstybinė ligonių kasa, Valstybinis socialinis draudimo fondas, Gyventojų registro tarnyba, sveikatos priežiūros ir kitos įstaigos, taip pat gydytojai ir medicinos personalas bei kiti asmenys teiktų mano asmens duomenis AAS „BTA BALTICINSURANCE COMPANY“ filialui Lietuvoje, taip pat ir duomenis apie mano sveikatos būklę šios bendrovės prašymu.
Duomenų tvarkymas
- Patvirtinu, kad esu informuotas ir sutinku, kad AAS „BTA BALTIC INSURANCE COMPANY“ filialas Lietuvoje tvarkytų mano asmens duomenis, nurodytus prašyme sudaryti sveikatos draudimo sutartį, sveikatos draudimo sutartyje ir jos prieduose, pranešimuose apie draudžiamąjį įvykį ir kituose su sveikatos draudimo sutartimi susijusiuose dokumentuose šiais tikslais:
- nagrinėjant draudimo sutarties sudarymo ir sudarytos sutarties sąlygų pakeitimo galimybę;
- vertinant draudimo riziką;
- tiriant ir nustatant draudžiamojo įvykio faktą ir draudimo išmokos dydį;
- teikiant mano asmens duomenis sveikatos priežiūros įstaigoms ir kitiems Draudiko partneriams, užtikrinant sveikatos draudimo sutarties tinkamą vykdymą.
- Patvirtinu, kad susipažinau su Sveikatos draudimo taisyklėse Nr. 52.2 nurodytomis man taikytinomis teisėmis ir pareigomis, atsirandančiomis pagal draudimo sutartį, kitomis draudimo sutarties sąlygomis ir taisyklėmis. Įsipareigoju neviršyti man suteiktų draudimo sumų limitų ir bendros sveikatos draudimo sumos.
Prisijunkite prie savitarnos
{{popup.textDescription}}
Pasirinkite prisijungimo būdą
{{transform.translate(infoPopupForProduct.monthly.description)}}
{{transform.translate(infoPopupForProduct.fixed.description)}}
{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.
{{sessionTimeout.formattedTime}}
Prašome įvesti draudimo sumą, už kurią galima įsigyti panašią transporto priemonę, atsižvelgiant į nusidėvėjimą
{{vehicleSumInsuredLimits.limitText()}}
Prašome pateikti variklio tūrį
Prašome pateikti variklio galią (kW)
Prašome nurodyti transporto priemonės bendrąją masę
Prašome įveskite gamybos metus
Prašome pasirinkti gyvenamosios vietos regioną
Prašome įvesti savo pirmojo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datą
Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.
Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".
Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje
Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.
Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.
Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.