Atgal į naujienas

Darbuotojų lojalumo lygtis: kaip įvertinti, išlaikyti ir motyvuoti talentus

2024-02-07
Atgal į naujienas

Darbuotojų lojalumo lygtis: kaip įvertinti, išlaikyti ir motyvuoti talentus

2024-02-07
Personalo specialistai sako, kad šiandien žmonės darbus keičia vidutiniškai kas trejus metus.
Prieš dešimtmetį šis vidurkis buvo bent keliais metais didesnis. Į darbo rinką ateinant jaunajai
kartai ilgamečių lojalių darbuotojų mažėja, o vienoje įmonėje vidutiniškai išdirbamas laikas
trumpėja. Tokia tendencija vyrauja visoje Europoje.

Lojalūs ilgamečiai specialistai įmonėse, kaip sako patys darbdaviai, labai vertinami – jie gerai
išmano visus procesus ir gali greitai įvesti į darbą naujokus bei perduoti žinias. Tačiau nemažai
patirties šioje srityje turinčios kompanijos pabrėžia, kad svarbu išlaikyti tokių darbuotojų
motyvaciją, įsitraukimą ir našumą.

Vyresniems pagerbimas svarbus

Solidžią patirtį su ilgamečiais darbuotojais sukaupusios draudimo bendrovės BTA Žmogiškųjų
išteklių valdymo skyrius vadovė Jevgenija Krikščiūnė sako, jog tai įmanoma. Tačiau ji
pabrėžia, kad konstruojant ir tobulinant motyvavimo bei skatinimo sistemas reikia paklausti,
ko nori patys darbuotojai.

BTA, pasak jos, yra nemažai darbuotojų, kurie dirba nuo įmonės įkūrimo, t. y. daugiau nei 20
metų. Tarp jų yra ir valdybos nariai, kurie pradėjo karjerą kaip specialistai, išaugino savo
kompetencijas ir judėdami karjeros laiptais pasiekė aukščiausio lygio vadovų pozicijas.
Patiems vyriausiems įmonės darbuotojams – 70 metų.

Ji pasakoja, kad bendrovėje yra įdiegta skatinimo sistema, paremta rezultatais. Tačiau šalia yra
ir savotiška pagerbimo sistema. Kiekvienais metais apdovanojami darbuotojai, dirbantys
bendrovėje 5, 10, 15 ir 20 metų. Jiems įteikiami specialūs bronziniai, sidabriniai ir auksiniai
ženkliukai, žymintys atitinkamą darbo BTA sukaktį.

„Daug metų dirbti vienoje įmonėje anksčiau buvo, liaudiškai tariant, „ne madoje“. Prieš
pandemiją dar esu girdėjusi pasakymų, kad „5 metai viename darbe – ne lygis“ arba „įmonė su
maža darbuotojų kaita stagnuoja“. Tačiau laikai pasikeitė ir pastebime, kad verslai teikia
pirmenybę ne tik talentų paieškai, bet ir žinių bei kompetencijų išsaugojimui bei pritraukimui.
Tai galioja ir mūsų įmonėje. Todėl autoritetingi ilgamečiai darbuotojai BTA yra gerbiami“, –
sako J. Krikščiūnė.

Ilgai bendrovėje išdirbę specialistai taip pat gauna papildomų naudų, pavyzdžiui, papildomas
atostogų dienas. Pirmą papildomą atostogų darbuotojas gauna jau po trejų metų.

Verslas ieško patyrusių

Valentas Gailius, personalo paieškos ir konsultacijų bendrovės „HR factory“ vadovas, teigia,
kad jaunosios kartos darbuotojai išties linkę dažniau keisti darbus. Tačiau jis pabrėžia, kad
keičiasi ir darbo rinka. Didžioji verslo plėtros banga, esą, atslūgo, tad įmonės persiorientuoja į
didesnį našumą ir geresnius rezultatus galinčių užtikrinti patyrusių specialistų paieškas.

„Patyrusių specialistų paklausa didėja. Tokį išaugusį poreikį mes, atrankų partneriai, stebime
jau kurį laiką. Ypač Vilniuje ir Kaune. Tiesa, turiu pasakyti, kad įmonės, ieškančios tų patyrusių
specialistų, didesniu privalumu laiko tai, jog žmogus keliose kompanijose dirbo po keletą metų,
o ne ilgalaikę, tarkime, per 10 metų sukauptą patirtį vienoje įmonėje“, – sako V. Gailius.

Anot jo, pastaruosius trejus metus darbo rinkoje vyksta stiprūs lūžiai. Kompanijos, kurios tikisi
pasamdyti specialistus su didele patirtimi, jau nebėra spaudžiamo to samdos vajaus, kuris buvo
prieš pandemiją. Šiandien tiek startuoliai, tiek didelės patyrusios įmonės optimizuoja darbo
vietas. Daugiau orientuojamasi į rezultatą ir efektyvumą, o ne augimą. Todėl jaunesnieji (tiek
pozicijos, tiek amžiaus prasme) specialistai tampa mažiau paklausūs.

Skatinimas – už rezultatus

„HR factory“ vadovo teigimu, svarbiausiu kriterijumi šiandien tampa rezultatai, tad
logiškiausia darbuotojus išskirti ir (arba) apdovanoti už pasiekimus, o ne už lojalumą ar stažą.
Pastarais modelis, jei šalia jo nėra kitų skatinimo mechanizmų, anot V. Gailiaus, nėra pats
geriausias. Mat daugiau darbo įdedantys ir daugiau pasiekiantys jaunesni darbuotojai gali
pasijusti nuskriausti, jei mažiau dirbantis kolega gaus finansinę ar kitą paskatą vien už tai, kad
ilgiau dirba įmonėje.

Kita vertus, Lietuvoje, anot pašnekovo, vis dar gana dažnas atvejis, kai naujai priimamiems
specialistams, norint juos privilioti, siūlomas didesnis atlyginimas nei toje pačioje pozicijoje
jau dirbančiam žmogui. Tokia praktika – taip pat prasta idėja, nes gali paskatinti labiau
patyrusius darbuotojus išeiti.

Jis priduria, kad Lietuvoje vis dar gyvename kandidatų rinkoje. Tai reiškia, kad sąlygas diktuoja
ne darbdaviai, o darbuotojai. Taigi, stiprėjanti kova dėl patyrusių specialistų suponuoja, kad
įmonėms tampa dar svarbiau investuoti į darbuotojų lojalumą. Kitu atveju juos bus lengva
nuvilioti konkurentams.

„Visiškai nemokamas įrankis, skatinantis lojalumą ir įsitraukimą, yra santykis su darbuotojais.
Aišku, jį vystyti ir palaikyti reikia pastangų – neužtenka kartą praeiti, pasisveikinti ir paklausti
kaip sekasi, ar ko netrūksta. Tačiau finansinių išteklių tam nereikia. Be abejo, labai svarbu
vykdyti pažadus arba jų nedalinti. Kitu atveju rizikuojama darbuotojų pasitikėjimu ir
įsitraukimu. Vienareikšmiškai paskatų ir lojalumo karalius yra atlyginimas. Tačiau taip pat
tikrai veikia gera įmonės reputacija, skaidri atlygio sistema ir viešumas, kai darbuotojai žino,
ko tikėtis mėnesio gale, kokia yra įmonės finansinė padėtis ir kas yra akcininkai bei vadovai“,
– patarimais dalinasi personalo specialistas.

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{item.badge}}
{{item.title}}
{{formattedPrice(item.price)}}
{{item.title}}
{{sparsePrice(price, true)}} €

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.descriptionCasco}}

{{coveredPopup.descriptionMtpl}}

Išskaita KASKO draudimas
{{transform.translate(title)}}{{value}}
Įtrauktos rizikos

btar_covered_info_block_mtpl

{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{translation('one_property_covered_deductible')}}{{coveredPopup.deductible}} €
{{translation('one_property_covered_risks')}}
{{localized(value.tooltipDescription)}}

{{coveredPopup.coveredContent.title}}

{{coveredPopup.coveredContent.description}}

{{item.title}}
{{coveredPopup.formattedPrice(item.price)}} €accident_one_day_per_person
{{localized(risk.title)}}
{{coveredPopup.sparsePrice(price, true)}} €

Leiskite priminti

{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.

Sutinku, kad mano asmens duomenys gali būti tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais.
Jūsų sesija netrukus baigsis!

{{sessionTimeout.formattedTime}}

Draudėjo vairuotojo pažymėjimas
Transporto priemonės duomenys

{{ fieldsPopupHeading }}

{{ cmsFields.youngestDriver.label }}
Netinkamas vairuotojo amžius
Nurodykite jauniausio vairuotojo amžių
{{ cmsFields.drivingExperience.label }}
Nurodykite vairavimo patirtį
{{ cmsFields.territory.label }}
no_territory_error_message
{{ cmsFields.drivingExperienceLessThanThreeYears.label }}
no_driving_experience_lt_3_years_error_message
{{popup.textTitle}}
Prašome palaukti!

Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)

Nuotraukų pateikimas

Jūsų KASKO draudimo polisas įsigalios tuomet, kai pateiksite draudimo bendrovei automobilio nuotraukas, atitinkančias šios dienos automobilio būklę.

Cookie
Slapukai
Cookies Settings
Slapukų nustatymai
Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurie yra būtini, kad ši svetainė veiktų.
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.

Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".

Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje
Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje

Funkcionalumo (būtini) slapukai

Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.


Statistikos slapukai

Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.


Rinkodaros slapukai

Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.