Kur Vilniuje po lietaus važiuoti automobiliu pavojingiausia?

{{ shortDate('2022-06-29 16:33:28') }}
Vilniečiai tikriausiai dar puikiai prisimena po kiekvieno smagesnio lietaus atsirasdavusį Narbuto ežerą, kuriame net irklenčių mėgėjai atrasdavo pramogų. Žino ir tai, kad iš tiesų tai ne ežeras, o viena iš judresnių Vilniaus gatvių, kurioje iki lietaus vandens nutekėjimo sistemų modernizavimo periodiškai kildavo grėsmė paskandinti savo automobilį. Ir nors šis ežeras nusausintas, sostinėje gatvių, kuriuose galima pagirdyti automobilio variklį, dar yra.

Probleminės vietos Vilniuje

Lietaus nuotekų tinklus Vilniuje prižiūrinti bendrovė „Grinda“ nurodo, kad vien miesto centrinėje dalyje tokios vietos yra bent keturios. Dvi iš jų yra Geležinio Vilko gatvėje, ties sankryža su Žalgirio g. bei po Konstitucijos prospekto žiedu. Tiesa, numatoma, kad dar iki metų pabaigos šių dviejų vietų problema bus išspręsta užbaigus magistralinio tinklo Ukmergės g. įrengimą.

Būtent atkarpa po Konstitucijos prospekto žiedu buvo užlieta ir ankstyvą birželio 29 d. rytą, kuomet itin gausiai palijo. „Grinda“ nurodo, kad problemos priežastis buvo sudėtinė: greta neįprastai didelio kritulių kiekio situaciją apsunkino tai, kad dar nesutvarkyta nuotekų surinkimo sistema, be to, lietaus vandens surinkimo šulinius užkimšo nušienauta žolė.

Kitos dvi vietos, kurių Vilniuje reikėtų vengti stipriau palijus – O. Milašiaus g. atkarpa, esanti po Lizdeikos g. viaduku ir P. Vileišio g. atkarpa šalia esamo dviračių tako prie Vileišio g. 20.

Taip pat palijus situacija būna sudėtinga Vilniaus pakraščiuose – Pavilnio, Bajorų, Kalnėnų rajonuose – kur vyrauja individualios statybos namai, o nekilnojamojo turto vystytojai laiku nepasirūpino lietaus nuotekų infrastruktūra.

Hidrosmūgio grėsmę keliantys užlieti kelio ruožai gali netikėtai susidaryti ir vietose, kuriose vandens nutekėjimo sistemos yra pakankamai patikimos. Taip gali nutikti užsikimšus vandens surinkimo šuliniams. Puikiausias to pavyzdys – birželio 29 d. rytą skendęs vakarinio aplinkkelio ruožas ties prekybos centru „Vilnius Outlet“. Plaukė ir automobiliai, naktį priparkuoti kai kuriuose Vilniaus miegamųjų rajonų kiemuose.

Kas yra hidrosmūgis?

Mūsų įprastuose automobiliuose veikiantys vidaus degimo varikliai veikia cilindruose suspausdami aplinkos oro ir dujomis paverstų degalų mišinį. Dujas stūmokliai suspaudžia nesunkiai, taip užtikrindami sklandų variklio veikimą. Tuo tarpu jei per oro įsiurbimo angas į cilindrą patenka vanduo, stūmokliai jo suspausti nebesugeba. Dėl mechaninės variklio struktūros stūmoklis negali spausti mažiau, todėl, net atsimušęs į vandenį tarsi į sieną, jis ir toliau bando spausti.

Vandens ir stūmoklio susidūrimą galima palyginti su automobilio smūgiu į sieną. Tokio susidūrimo atveju lengviausiai pasiduoda metalas. Pavyzdžiui, sulinksta stūmoklio kojelė (švaistiklis) arba įtrūksta variklio blokas. Blogiausiais atvejais variklis sugadinamas nepataisomai.

Geriau prarasti laiko nei variklį

Saugaus vairavimo instruktorius Rokas Markevičius vairuotojams, kurie privažiavo nežinomo gylio apsemtą kelio ruožą, rekomenduoja sustoti ir įsivertinti situaciją. „Geriausia būtų stebėti kitus vairuotojus. Pavyzdžiui, bekelei pritaikyti visureigiai apsemtus gatvių ruožus įveikinėtų be baimės, o jiems važiuojant reikia stebėti, kokia automobilio dalis yra apsemiama“, – sako instruktorius.

Jo teigimu, jeigu matoma, kad bala apsemtų aukščiau automobilio slenksčių, geriausias pasirinkimas būtų apsisukti ir ieškoti kito kelio. Jei tokios galimybės nėra dėl kelio atitvaro, reikėtų atsargiai, įjungus avarinį signalą ir nekeliant grėsmės kitiems eismo dalyviams, grįžti atbuline eiga iki vietos, kuri leidžia rinktis kitą kelią.

„Toks atsargumas galbūt ir kainuotų daugiau laiko, tačiau leistų išvengti nepatogumų bei sąnaudų dėl automobilio salono sausinimo arba net variklio keitimo po hidrosmūgio“, – tikina R. Markevičius.

Jeigu visgi nutiktų taip, kad vairuotojas į balą įvažiuotų, tačiau jau įvažiavęs suprastų, kad toliau važiuoti nesaugu arba nedrąsu, ekspertas vairuotojus ragina iš lėto grįžti atbuline eiga. „Išimtis šiuo atveju būtų tik situacija, kai akivaizdžiai matote, kad bala jau beveik įveikta ir apsėmimo gylis priekyje mažėja – tuomet reikėtų lėtai judėti į priekį“, – sako vairavimo instruktorius.

Ekspertas numatė ir dar vieną situaciją, galinčią nutikti jau įvažiavus į gilią balą. „Jeigu matote, kad nesaugu važiuoti nei pirmyn, nei atgal, turbūt saugiausia būtų evakuotis. O jei automobilio variklis vis dar veikia – prieš lipdami iš automobilio būtinai jį užgesinkite, antraip brangaus remonto tikriausiai neišvengsite“, – aiškina vairavimo ekspertas.

Priskiriami prie draudžiamųjų įvykių 

Automobilių KASKO draudimo taisyklės numato, kad hidrosmūgis yra draudžiamasis įvykis. Per keletą pastarųjų metų BTA Draudimas atlygino žalą ne vienam automobilio savininkui, kuris patyrė tokią nesėkmę, o žalos atlyginimo dydis kai kuriais atvejais buvo daugiau nei 6 tūkst. eurų.

„Nepaisant to, kad vairuotojams visais atvejais rekomenduojama vengti įveikinėti nežinomo gylio balą, su prašymais atlyginti žalą, patirtą dėl hidrosmūgio, susiduriame kiekvienais metais“, – sako Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius.

Jo teigimu, hidrosmūgių grėsmės ateityje tik didės. Mat, nepaisant to, kad miestai savo vandens nutekėjimo sistemas tobulina, kintantis klimatas meta rimtą iššūkį egzistuojančiai kelių infrastruktūrai. Dažnėjančias karščio bangas visuomet lydi ir gausesnis kritulių kiekis, todėl automobiliams grėsmę keliančių balų gali susidaryti ir ganėtinai netikėtose vietose.

„Nepamirškime ir to, kad bet kuriame kelyje dėl įvairiausių priežasčių gali būti užkimšti vandens surinkimo šuliniai. Tą puikiai įrodė ir šios nakties lietus, nuplovęs nupjautą žolę tiesiai ant šulinių Geležinio vilko gatvėje“, – įspėja A. Gasparavičius.

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{item.badge}}
{{item.title}}
{{formattedPrice(item.price)}}
{{item.title}}
{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.descriptionCasco}}

{{coveredPopup.descriptionMtpl}}

Išskaita KASKO draudimas
Draudimo variantas
Įtrauktos rizikos

Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apdraudžiama Jūsų arba kitų asmenų, kurie vairuoja Jūsų apdraustą transporto priemonę, civilinė atsakomybė.

{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}

{{coveredPopup.title}}

{{coveredPopup.description}}

{{translation('one_property_covered_deductible')}} {{coveredPopup.deductible}} €
{{translation('one_property_covered_risks')}}
{{localized(value.tooltipDescription)}}
{{coveredPopup.coveredContent.title}}

{{coveredPopup.coveredContent.description}}

{{item.title}}
{{coveredPopup.formattedPrice(item.price)}} €accident_one_day_per_person
{{localized(risk.title)}}
{{coveredPopup.sparsePrice(price, true)}} €

Leiskite priminti

{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.

Sutinku, kad mano asmens duomenys gali būti tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais.
Jūsų sesija netrukus baigsis!

{{sessionTimeout.formattedTime}}

Draudėjo vairuotojo pažymėjimas
Transporto priemonės duomenys
{{ fieldsPopupHeading }}
{{ cmsFields.youngestDriver.label }}
Netinkamas vairuotojo amžius
Nurodykite jauniausio vairuotojo amžių
{{ cmsFields.drivingExperience.label }}
Nurodykite vairavimo patirtį
{{ cmsFields.territory.label }}
no_territory_error_message
{{ cmsFields.drivingExperienceLessThanThreeYears.label }}
no_driving_experience_lt_3_years_error_message
{{popup.textTitle}}
Prašome palaukti!

Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)

{{ transform.translate('upgrade_offer', 'nba') }}
{{ popupService.current.data.web_heading }}
{{ popupService.current.data.start_date_short }}
Cookie
Slapukai
Cookies Settings
Slapukų nustatymai
Šioje svetainėje naudojami slapukai, kurie yra būtini, kad ši svetainė veiktų.
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.

Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".

Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje
Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje

Funkcionalumo (būtini) slapukai

Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.


Statistikos slapukai

Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.


Rinkodaros slapukai

Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.