Rugsėjo eismo iššūkiai didmiesčiuose: už incidentus keliuose atsakingi ne tik jaunieji vairuotojai
Kalti ne studentai
Andrius Žiukelis, BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas, įžvelgia tris priežastis,
dėl kurių rudens pradžioje važiavimas didmiesčiuose būna apsunkintas.
„Pirma – keičiasi važiavimo poreikiai. Tėvai piko metu kur kas dažniau nei vasarą
vežioja vaikus į darželius ir mokyklas. Antra ir, manau, svarbesnė priežastis – vairuotojų
išsiblaškymas, nepasirengimas važiuoti, važiavimo laiko, maršruto ir alternatyvių kelių
neanalizavimas iš anksto. Padėtį dar labiau apsunkina tai, kad telefonai niekaip
nedingsta iš vairuotojų rankų ir situacija tik blogėja. Dėl telefonų atsiranda pauzės
įvažiuojant į sankryžas po stovėjimo prie šviesoforo, vairuotojai nemato, kad jau
pajudėjo priekyje esantis automobilis“, – sako draudimo ekspertas.
Jam antrina ir Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU).
„Paskaičiuota, jog užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku
pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas
vairuojant dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar
labiau“, – nurodo įmonės atstovai.
Tik kaip trečią rudeninių spūsčių priežastį A. Žiukelis nurodo iš kitų Lietuvos vietovių į
didmiesčius mokytis atvykstančius studentus. Jo teigimu, rugsėjį net ne visi studentai
važiuoja į kelius savo transportu – BTA atliktas tyrimas rodo, kad, pavyzdžiui, daugiau jų
vairuoti Vilniuje pradeda spalį.
Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova taip pat nėra linkusi kaltės dėl spūsčių versti
vien studentams.
„Rugsėjį visi tampame irzlesni, nusiteikę piktybiškai, nes esame įsiskiepiję sau mitą, jog
privažiavo vairuoti nemokančių studentų ir kamščių sudarinėtojų. Dėl to bandome
vienas prieš kitą užlindinėti. Bet toks užlindinėjimas nėra gudrumo ženklas – už šio
veiksmo transportas stabteli. Daug tokių užlindimų – ir jau susidaro grūstis. Transportą
didmiesčiuose stabdo kultūros trūkumas ir nepakantumas“, – sako vairavimo instruktorė
Olga Židovlenkova.
Rytinės spūstys rugsėjį pailgėjo
Ne paslaptis, kad dažniausiai spūstys vargina tuos miestus, kuriuose didžiausia
gyventojų, universitetų ir eismo koncentracija. Vieši SĮ „Susisiekimo paslaugų“
duomenys rodo, jog pirmąją rugsėjo savaitę nuo pirmadienio iki ketvirtadienio rytinių
spūsčių trukmė, lyginant su tomis pačiomis dienomis ankstesnę savaitę, padidėjo
vidutiniškai net 42 procentais. Tuo tarpu vakarinių spūsčių trukmė per tą patį laiką
sumažėjo 8 procentais, o ne piko valandų metu spūstys sutrumpėjo labiau nei perpus,
58 procentais.

Per dvi pastarąsias savaites daugiausiai rytinių spūsčių užfiksuota Antakalnio g. link
Olandų žiedo, taip pat – Gariūnų g. link Gariūnų-Paneriškių g. sankryžos. Vakarais
labiausiai kemšasi eismas Eišiškių plente link Dariaus ir Girėno g., taip pat – Lukiškių g.
link Lukiškių-Gynėjų g. sankryžos, Olandų g. link Olandų žiedo, Ozo g. link KareviųKalvarijų-Ozo g. sankryžos.
Ilgiausiai trunkančios spūstys ryte susidaro Ozo g. link Kareivių-Kalvarijų-Ozo g.
sankryžos. Pastarąsias 30 d. šių spūsčių vidurkis buvo 130 minučių. Taip pat ilgai
trunkančios spūstys pastarąjį mėnesį stebėtos Savanorių pr., iš centro judant link
Savanorių-Riovonių g. sankryžos.
Vakare ilgiausiai trunka spūstys Liepkalnio g., judant link Liepkalnio-Žirnių g.-Minsko pl.
sankryžos – vidutiniškai 180 min, Geležinio Vilko g. link Geležinio Vilko-Ozo g. sankirtos
(iš centro) – 160 min. (dėl rugpjūčio mėnesį šioje atkarpoje vykdytų kelio darbų).
Gariūnų g. judantiems iš miesto – apie 140 min.
„Sudėtingų eismo situacijų identifikavimui vykdomas nuolatinis eismo srautų stebėjimas
realiu laiku. Siekiant juos sureguliuoti kuo efektyviau naudojama automatizuota
šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema. Ji, reaguodama į staigius pokyčius gatvėse,
automatiškai parenka tinkamiausias šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas
atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems koridoriams“, – informuoja JUDU atstovai.
Svečius trikdo žiedai
O. Židovlenkova, nurodo, kad, nepaisant drąsaus miesto gyventojų manevravimo ir
įpročio viršyti greitį, atvykusiuosius labiausiai trikdo ne didmiesčių vairavimo kultūra, o
žiedinės sankryžos. Vairavimo instruktorė ypatingą dėmesį atkreipė į sostinės žiedines
sankryžas.
„Spūstys dažniausiai apie žiedus ir susidaro. Taip, tos sankryžos dažniausiai yra
suženklintos pagal KET reikalavimus ir vietos gyventojai juos pažįsta. Bet kai judi
spūstyje, juos ne visada pastebi ir pradedi rikiuotis jau paskutinę sekundę. Atvykusius
vairuotojus gąsdina ir pačiame žiede lekiantis eismas: jie nespėja susivokti į kur jiems
reikia įvažiuoti, o čia iš šono dar atlekia mašina, kurios vairuotojas maigo garso signalą.
Dėl to vairuotojai – ir nauji, ir patyrę – žieduose pridaro daugiausiai klaidų“, – aiškina
vairavimo instruktorė.
Jos teigimu, adaptacija prie neįprastų, greitesnio ir agresyvesnio vairavimo sąlygų ir
ženklinimo ypatumų sostinės svečiams užtruks apie mėnesį-du.
Ragina keisti vasaros įpročius
A. Žiukelis įsitikinęs, kad geriausias priešnuodis nuo ilgo stovėjimo transporto spūstyse
– darbas iš namų, jei tik tai yra įmanoma. Kita galimybė, jei darbo grafikas yra lankstus
– iš anksto susiplanuoti darbo pradžios ir pabaigos laiką, kad jie nesutaptų su
intensyviausiais transporto srautais. Jo teigimu, daug naudos duotų ir maršruto bei
važiavimo laiko planavimas.
„Jei vasarą nuvykdavote į darbą per 20 minučių, nereikia tikėtis, kad ir rugsėjį bus taip
pat. Išvykti reikėtų anksčiau. Taip pat svarbu susiplanuoti kelionės maršrutą. Galbūt
važiuodami alternatyviu, ilgesniu keliu sutaupytumėte laiko ir neužstrigtumėte spūstyje“,
– siūlo pasvarstyti draudimo bendrovės atstovas.
Jo teigimu, rudens pradžioje pagausėja ir techninių eismo įvykių stovėjimo aikštelėse. A.
Žiukelis norintiems sumažinti patekimo į tokius įvykius tikimybę siūlo parkuotis toliau
nuo įėjimo į prekybos centrus ar kitas vietas. „Dažnai patogios stovėjimo vietos paieška
trunka ilgiau nei kelių minučių ėjimas nuo tolimesnio, bet įprastai tuštesnio stovėjimo
aikštelės krašto. Dėl didesnės erdvės sumažėja ir tikimybė nubraukti kitą automobilį ar
grįžus rasti apibraižytą saviškį“, – teigia A. Žiukelis.
{{coveredPopup.description}}
{{coveredPopup.descriptionCasco}}
{{coveredPopup.descriptionMtpl}}
Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apdraudžiama Jūsų arba kitų asmenų, kurie vairuoja Jūsų apdraustą transporto priemonę, civilinė atsakomybė.
{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}
{{coveredPopup.description}}
{{coveredPopup.coveredContent.description}}
- Sutinku, kad draudimo bendrovės, Valstybinė ligonių kasa, Valstybinis socialinis draudimo fondas, Gyventojų registro tarnyba, sveikatos priežiūros ir kitos įstaigos, taip pat gydytojai ir medicinos personalas bei kiti asmenys teiktų mano asmens duomenis AAS „BTA BALTICINSURANCE COMPANY“ filialui Lietuvoje, taip pat ir duomenis apie mano sveikatos būklę šios bendrovės prašymu.
Duomenų tvarkymas
- Patvirtinu, kad esu informuotas ir sutinku, kad AAS „BTA BALTIC INSURANCE COMPANY“ filialas Lietuvoje tvarkytų mano asmens duomenis, nurodytus prašyme sudaryti sveikatos draudimo sutartį, sveikatos draudimo sutartyje ir jos prieduose, pranešimuose apie draudžiamąjį įvykį ir kituose su sveikatos draudimo sutartimi susijusiuose dokumentuose šiais tikslais:
- nagrinėjant draudimo sutarties sudarymo ir sudarytos sutarties sąlygų pakeitimo galimybę;
- vertinant draudimo riziką;
- tiriant ir nustatant draudžiamojo įvykio faktą ir draudimo išmokos dydį;
- teikiant mano asmens duomenis sveikatos priežiūros įstaigoms ir kitiems Draudiko partneriams, užtikrinant sveikatos draudimo sutarties tinkamą vykdymą.
- Patvirtinu, kad susipažinau su Sveikatos draudimo taisyklėse Nr. 52.2 nurodytomis man taikytinomis teisėmis ir pareigomis, atsirandančiomis pagal draudimo sutartį, kitomis draudimo sutarties sąlygomis ir taisyklėmis. Įsipareigoju neviršyti man suteiktų draudimo sumų limitų ir bendros sveikatos draudimo sumos.
Prisijunkite prie savitarnos
{{popup.textDescription}}
Pasirinkite prisijungimo būdą
{{transform.translate(infoPopupForProduct.monthly.description)}}
{{transform.translate(infoPopupForProduct.fixed.description)}}
{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.
{{sessionTimeout.formattedTime}}
Prašome įvesti draudimo sumą, už kurią galima įsigyti panašią transporto priemonę, atsižvelgiant į nusidėvėjimą
{{vehicleSumInsuredLimits.limitText()}}
Prašome pateikti variklio tūrį
Prašome pateikti variklio galią (kW)
Prašome nurodyti transporto priemonės bendrąją masę
Prašome įveskite gamybos metus
Prašome pasirinkti gyvenamosios vietos regioną
Prašome įvesti savo pirmojo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datą
Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.
Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".
Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje
Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.
Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.
Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.