Tyrimas: ant dviračio reguliariai sėda kas ketvirtas Lietuvos gyventojas ir tik kas septintas vilnietis
Oro taršos dusinami didieji Lietuvos miestai siekia, kad kuo daugiau gyventojų persėstų ant dviračių, tačiau ši ekologiška transporto priemonė dar turės pakovoti dėl savo vietos kasdienėje rutinoje. Nors Vilnius kol kas yra toliausiai pažengęs su infrastruktūra, tačiau čia kasdien dviratį mina net mažiau žmonių nei regionuose.
Draudimo bendrovės BTA užsakymu atlikta „Vilmorus“ apklausa atskleidė, kad Vilniuje dviračiu važiuoti mėgsta ir save dviratininkams bent dalį laiko priskiria tik 15,3 proc. gyventojų, kai tuo tarpu likusioje šalyje šis skaičius siekia 22,8 proc., o kai kur siekia net 24,5 proc.
„Ir Vilnius, ir Kaunas siekia savos dviračių revoliucijos. Vilniuje įrengti nuomos punktai pirmiausiai išsprendžia nuosavo dviračio turėjimo klausimą, sostinė kasmet ilgina dviračių takus. Kaunas pokyčius šiemet pradėjo ryškiai žaliai nudažydamas juostas dviratininkams, nors pripažįsta, kad dviračiais naudojasi dar labai mažai žmonių. Laiko pareikalaus ir žmonių mąstymo pokyčiai, ir pačių miestų idėjos, kaip išplėsti keliavimo dviračiais komforto zoną“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Mažiausiai dviračius myli sostinė
Tyrimai rodo, kad transporto priemonės atsakingos maždaug už 20 proc. oro taršos miestuose, o oro tarša lemia ne tik diskomfortą, bet ir sveikatos problemas. Vis tik į akis krenta ne tik tai, kad sostinėje pagrindinė transporto priemonė yra automobilis, bet ir tai, kad regionai ir mažesni miestai dviratininkų kiekiu sostinę smarkiai lenkia.
„Kitų miestų pavyzdžiai rodo, kad žmonės noriai naudojasi dviračiais. Tad jei Vilniuje, kur atstumai įveikiami ir viešuoju transportu, ir pėsčiomis, jie tai daro kone dvigubai rečiau nei kitur – verta susimąstyti, kodėl taip yra. Iš dalies tai lemia atstumai ir alternatyvų gausa, tačiau neatmesčiau galimybės, kad tai labai stipriai susiję ir su socialiniais stereotipais – daliai žmonių automobilis yra jų socialinio statuso simbolis“, – teigia A. Žiukelis.
Anot jo, dar įdomiau, jog palyginus gerą infrastruktūrą Vilniuje turinčių dviratininkų problemos nedaug skiriasi nuo kitų miestų ir byloja apie bendras eismo kultūros bėdas.
„Apklausa parodė, kad visoje Lietuvoje dviratininkai vardijo tas pačias problemas bei didžiausius rizikos šaltinius: pavojingai manevruojantys automobiliai bei užimti dviračių takai. Taigi akivaizdu, kad iš tiesų kalbame net ne apie infrastruktūros trūkumą, o apie bendrą eismo kultūrą, kurioje sugyventi dviratininkams bei automobilių vairuotojams dar nėra paprasta“, – įsitikinęs A. Žiukelis.
Į automobilį persėda įžengę į ketvirtą dešimtį
Apklausos duomenimis, dažniausiai dviratininkais save įvardija asmenys iki 29 metų – iš jų pedalus mina net 40,7 proc. Tuo tarpu kitose amžiaus grupėse šis skaičius sumažėja daugiau nei dvigubai.
„Dviratis populiarus tarp jaunų žmonių, moksleivių bei studentų. Tačiau panašu, kad būtent įžengę į ketvirtą dešimtį žmonės masiškai persėda į automobilius – tarp 30 ir 39 m. dviračius minantys prisipažįsta tik 17 proc. žmonių Tai galima suprasti – automobilį išlaikyti kainuoja, be to jis visada laimi prieš dviratį, kai kalbame apie kelionę, kurioje dalyvauja daugiau nei vienas žmogus. Tad sukūrę šeimas ir auginantys vaikus žmonės kur kas dažniau renkasi automobilį kaip pagrindinę transporto priemonę“, – tyrimo duomenis komentuoja draudimo bendrovės atstovas.
Apklausos duomenimis, amžiaus grupėje nuo 40 iki 59 metų 3–5 proc. punktais vėl pagausėja tų, kurie dažniau save įvardija dviratininkais.
„Toks atsigręžimas į dviračius vyresniame amžiuje iš dalies susijęs su tuo, kad atžalos jau būna paaugę, savarankiški, tad atkrenta poreikis juos vežti į ugdymo įstaigas, būrelius. Taip pat aktualesnis tampa poreikis būti fiziškai aktyvesniems, gyventi sveikiau. Gaila, kad į protą šiuo atžvilgiu ateinama tik sulaukus 40-ies“, – sako A.Žiukelis.
Dviračių saugumas – neišspręstas klausimas
Anot jo, tai, kad važinėjimas dviračiu Lietuvoje laikomas daugiau laisvalaikio praleidimo būdu, o ne realia transporto priemone labiausiai lemia kultūrinės nuostatos ir socialiniai stereotipai.
„Objektyviai Lietuvoje tikrai nėra sudėtinga naudotis dviračiu, ypač vasarą. Tačiau nepaisant to 51,8 proc. sostinės gyventojų priskiria save automobilio vairuotojams, o kituose didžiuosiuose miestuose tokių žmonių – 40 proc.“, – aiškina BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.
A.Žiukelio teigimu, paskatinti sostinės ir kitų didžiųjų miestų gyventojus dažniau naudotis dviračiais padėtų ne tik didesnis sąmoningumas, rūpinimasis savo sveikata, bet ir išspręstas saugaus dviračių parkavimo klausimas.
„Dviračių saugumas tikrai yra opus klausimas. Matome, kad žmonės juos ir į sandėliukus nusineša, ir privačių namų kiemuose, ir atviruose balkonuose laiko. Tai nebūtinai yra saugu ir patikima. Tas pats ir kalbant apie biurus. Čia geriausiu atveju turime tik vietas, kur galima dviračius prirakinti, tačiau jei naujų biurų pastatų vystytojai sugalvotų patikimesnes vietas, kur dviračiai būtų apsaugoti ne tik nuo pašalinių akių, bet ir prastų oro sąlygų, žmonės dviračiais tikrai naudotųsi dažniau“, – įsitikinęs BTA atstovas.
Tyrimą, kurio metu apklausti 1005 žmonės, birželio 2–10 d. atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“, draudimo bendrovės BTA užsakymu.
Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Ilgametę draudimo veiklos patirtį turinti bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.
{{coveredPopup.description}}
{{coveredPopup.descriptionCasco}}
{{coveredPopup.descriptionMtpl}}
Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu apdraudžiama Jūsų arba kitų asmenų, kurie vairuoja Jūsų apdraustą transporto priemonę, civilinė atsakomybė.
{{coveredInfoTextMtplWithRoadAssistance}}
{{coveredPopup.description}}
{{coveredPopup.coveredContent.description}}
- Sutinku, kad draudimo bendrovės, Valstybinė ligonių kasa, Valstybinis socialinis draudimo fondas, Gyventojų registro tarnyba, sveikatos priežiūros ir kitos įstaigos, taip pat gydytojai ir medicinos personalas bei kiti asmenys teiktų mano asmens duomenis AAS „BTA BALTICINSURANCE COMPANY“ filialui Lietuvoje, taip pat ir duomenis apie mano sveikatos būklę šios bendrovės prašymu.
Duomenų tvarkymas
- Patvirtinu, kad esu informuotas ir sutinku, kad AAS „BTA BALTIC INSURANCE COMPANY“ filialas Lietuvoje tvarkytų mano asmens duomenis, nurodytus prašyme sudaryti sveikatos draudimo sutartį, sveikatos draudimo sutartyje ir jos prieduose, pranešimuose apie draudžiamąjį įvykį ir kituose su sveikatos draudimo sutartimi susijusiuose dokumentuose šiais tikslais:
- nagrinėjant draudimo sutarties sudarymo ir sudarytos sutarties sąlygų pakeitimo galimybę;
- vertinant draudimo riziką;
- tiriant ir nustatant draudžiamojo įvykio faktą ir draudimo išmokos dydį;
- teikiant mano asmens duomenis sveikatos priežiūros įstaigoms ir kitiems Draudiko partneriams, užtikrinant sveikatos draudimo sutarties tinkamą vykdymą.
- Patvirtinu, kad susipažinau su Sveikatos draudimo taisyklėse Nr. 52.2 nurodytomis man taikytinomis teisėmis ir pareigomis, atsirandančiomis pagal draudimo sutartį, kitomis draudimo sutarties sąlygomis ir taisyklėmis. Įsipareigoju neviršyti man suteiktų draudimo sumų limitų ir bendros sveikatos draudimo sumos.
Prisijunkite prie savitarnos
{{popup.textDescription}}
Pasirinkite prisijungimo būdą
{{transform.translate(infoPopupForProduct.monthly.description)}}
{{transform.translate(infoPopupForProduct.fixed.description)}}
{{productReminderMessage}} {{productReminderDate}}.
{{sessionTimeout.formattedTime}}
Prašome įvesti draudimo sumą, už kurią galima įsigyti panašią transporto priemonę, atsižvelgiant į nusidėvėjimą
{{vehicleSumInsuredLimits.limitText()}}
Prašome pateikti variklio tūrį
Prašome pateikti variklio galią (kW)
Prašome nurodyti transporto priemonės bendrąją masę
Prašome įveskite gamybos metus
Prašome pasirinkti gyvenamosios vietos regioną
Prašome įvesti savo pirmojo vairuotojo pažymėjimo išdavimo datą
Mums reikia kelių sekundžių, kad galėtume paruošti Jums geriausią pasiūlymą, galbūt nespėsite perskaityti šio pranešimo iki galo :)
Jums sutikus, ši svetainė gali papildomai naudoti statistinius ir rinkodaros slapukus.
Jei sutinkate su visais slapukais, spustelėkite "Sutikti".
Jei norite atsisakyti slapukų, spustelėkite "Nesutinku". Savo pasirinkimus galite tvarkyti spustelėję "Pritaikyti nuostatas".
Daugiau informacijos rasite mūsų
slapukų politikoje Daugiau informacijos rasite mūsų
Slapukų politikoje
Šie slapukai yra būtini svetainės veikimui, jų negalima išjungti. Šiuos slapukus galima suskirstyti į sesijos slapukus ir nuolatinius slapukus, kuriuose nesaugoma asmens identifikavimo informacija. Sesijos slapukai ištrinami vos tik išėjus iš šios svetainės.
Šie slapukai naudojami, siekiant įvertinti naudojimąsi svetaine ir srauto šaltinius, norint gauti informacijos, reikalingos svetainės veikimui pagerinti. Šie slapukai padeda mums nustatyti, kurios svetainės paskyros yra populiariausios, ir gauti informacijos apie vartotojų naršymo įpročius. Šiuo tikslu mes naudojame Google Analytics statistikos įrankį. Visa surinkta informacija yra anoniminė, pagal ją negalima nustatyti jūsų tapatybės.
Šie trečiųjų šalių slapukai naudojami pateikti pagal Jūsų pageidavimus suasmenintą reklamą. Mes naudojame slapukus, padedančius mums apibendrinti informaciją apie jūsų šios svetainės naudojimo įpročius ir suteikti mums informacijos apie jūsų susidomėjimą, kad mes galėtume jums rodyti tik jūsų naudojimo įpročius atitinkančią reklamą. Jei nepageidaujate, kad mes jums rodytume bet kokią reklamą, palikite šią pasirinktį tuščią.